Tech, Stockholm
Read moreSupport
Berätta om dig själv och vad du gör på Bokadirekt?
Sara heter jag och jag är en 26-årig matglad tjej från Norrland, som jobbar på supporten på Bokadirekt. Jag jobbar med det som kallas 2nd line support, alltså med de lite klurigare ärendena. Till exempel kortterminaler och kvittoskrivare, eller att undersöka och rapportera eventuella buggar som kan uppstå. Många kunder känner nog igen mig från chatten eller hjälpartiklarna som tjejen med rött hår!
Jag har som många andra på Bokadirekts support en bakgrund från skönhetsbranschen, då jag tidigare jobbat som makeupartist och spaterapeut på en rad olika salonger. Det gör nog att jag har lite mer förståelse för våra kunder och deras verksamheter.
Hur skulle du beskriva företagskulturen på Bokadirekt?
Kulturen på Bokadirekt är otroligt härlig! Vi har en väldigt bra kontakt kollegor emellan och vi har haft många trevliga luncher, middagar och kvällar ihop. Vårt teamwork mellan olika team och kontor i olika städer är prisvärd – vi chattar med varandra dagligen och hjälper varandra lösa olika problem. Vi hittar även på mycket roligt ihop, min favorit är ta fram fredagsfika och spela spel ihop efter att vi gjort klart det sista för veckan!
Vad är det roligaste du har fått göra på Bokadirekt hittills?
Vi har gjort mycket kul på Bokadirekt, men min favorit än så länge har varit att få vara en del av stora projekt på bolaget. Vi har växt mycker de senaste åren. När vi slagits ihop med andra system och jobbat för att göra alla till ett, fick jag spela en rätt stor roll med att flytta kunder till det system som vi nu så kärt känner som Nya Bokadirekt.
Vad är det bästa med din roll?
Vår produkt utvecklas hela tiden, och jag tycker om att få komma med nya idéer och se dem bli verklighet. Jag diskuterar ofta med våra kunder om nya funktioner eller förbättringar som vi kan bygga tillsammans med våra utvecklare, och sedan se de live i systemet.